Menu
• Indhold

UNI•Login for it- og brugeradministratorer

 

For brugeradministratorer


I UNI•Login-systemet bliver importerede data om brugerne gjort tilgængelige for skolerne
i en lang række undervisningstjenester. Værd at vide som brugeradministrator.

UNI•Login brugeradministration er en onlinetjeneste til vedligehold af brugernes data i UNI•Login.
Her kan du se dine brugere. Kom godt i gang.

Spørgsmål og svar

Kan TAP'ere booke test og prøver?

For at booke test og prøver skal du have brugertype 'lærer' i UNI•Login. TAP'ere kan tildeles brugertypen 'lærer' i UNI•Login og bevare stillingsbetegnelse i det administrative system. Se hvordan du skifter brugertyper i UNI•Login.

Hvad er primær institution?

En bruger er primært tilknyttet én institution. Den primære institution er afgørende for brugerens adgang til fx nationale test og optagelse.dk. På ba.emu.dk vælger du menupunktet Mine brugere og underpunktet Primær institution.

Hvad er forskellen på ny adgangskode og nulstilling?

Ved ny adgangskode danner systemet en helt ny adgangskode. Ved nulstilling stiller du tilbage til den seneste adgangskode, brugeradministrator har tildelt brugeren. Ændringen slår igennem i løbet af 10 minutter.

Hvordan knytter jeg cpr-nummer til det rigtige UNI•Login?

For en bruger med mere end ét UNI•Login kan det være nødvendigt at udpege det rigtige UNI•Login. Følg trinene i vejledning til omidentifikation (pdf)

website i nyt vindue

Supportforum

Supportforum er for brugeradministratorer. Her kan du stille spørgsmål og få hjælp af supporten og andre brugeradministratorer.

Log på med UNI•Login.

Kontakt Administrationssupporten

Spørgsmålstegn


Tlf. 35 87 85 50
mandag - torsdag kl. 9.00 - 16.00
fredag kl. 9.00 - 15.00
e-mail: admsupporten@uni-c.dk

Kontakt Almen Support


Tlf. 89 37 65 00
mandag - fredag kl. 7.45 - 16.00
e-mail: support@uni-c.dk